Opakowania na ciasto przydają się nie tylko przedsiębiorcom prowadzącym cukiernie, czy sklep z ladą cukierniczą. Sprawdzają się również w gastronomii, zwłaszcza przy organizacji imprez takich jak chrzciny, komunie i wesela. Jeżeli zostaną wyposażone w stosowne nadruki oprócz funkcji praktycznej mogą dodatkową stanowić mini przestrzeń reklamową.
Na co zwracać uwagę wybierając opakowania?
Dobre pudełka na ciasto (zobacz) nie tylko jest estetyczne i wykonane z materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością. Bardzo ważne jest też by zapakowane w nie ciasto zachowało swój kształt i konsystencję podczas transportu. Dlatego wybierając pudełka na ciasto dla swojej firmy warto zwrócić uwagę na takie aspekty jak:
– materiał- na rynku dostępne są opakowania z tektury falistej i litej oraz plastiku.Pojawiają się też ekologiczne alternatywy. Trzeba jednak pamiętać, że nie wszystkie materiały nadają się do każdego rodzaju ciast;
– gramatura- czyli grubość, najczęściej papieru. Jeśli opakowanie będzie zbyt wiotkie nie spełni swoich funkcji;
– sposób przechowywania- zapas opakowań, zwłaszcza w cukierni, powinien być dość spory, dlaczego ważne jest by pudełka nie zajmowały zbyt wiele miejsca podczas przechowywania.
Z nadrukiem czy bez?
Najbardziej popularne są klasyczne białe opakowania z tektury litej, jednak producenci oferują również możliwość wykonania spersonalizowanego nadruku. Warto rozważyć taką opcję, elegancki, niezbyt nachalny nadruk, np. tylko na wieczku pudełka na ciasto może być doskonałą formą reklamy.